Kollektivforum i media
-
Ny metodikk viser effekter av kommuners arealbruk
24.04.2024 -
Hvordan hjelpe hele befolkningen i kriser?
24.04.2024 -
Hallingdals sykkelsatsing tiltrekker syklister og øker bolyst
24.04.2024 -
Risikonedgangen i trafikken har flatet ut
24.04.2024 -
Bredere sykkelfelt føles tryggere og gir færre nestenulykker
24.04.2024 -
Risikoen for bilbrann øker i lange, bratte tuneller
24.04.2024 -
Store endringer i kostnadene til drosjenæringen
24.04.2024 -
Ny metode for å analysere effekter av større samferdselstiltak
24.04.2024 -
Ny metodikk viser effekter av kommuners arealbruk
23.04.2024 -
Feilaktig om nye E18 av ordførerne
22.04.2024I et innlegg i Budstikka 6. april skrev jeg at jeg var skuffet over ordførerne i Asker og Bærum - da de kjemper for nye E18.
-
Bilbruk: I disse kommunene kjørte nordmenn mest og minst i 2023
21.04.2024Store variasjoner i gjennomsnittlig kjørelengde. Statistisk sentralbyrå (SSB) har gått norske bileiere nærmere etter i kjørevanene. De har sett på ...
-
Hva Udjus og andre pådrivere for E39 med fart 110 ikke forteller oss
17.04.2024Fædrelandsvennen har igjen en ensidig promotering av ny E39 med fart 110 km/ t fra Kristiansand til Ålgård. Kommentaren til Vidar Udjus 10.04.
-
Myter om vindkraft. Fornybar Norge vil kneble debatten
17.04.2024«Energidebatten har blitt en nasjonal scene hvor det er lov til å si hva som helst. Slik kan vi ikke fortsette». Det skriver Thor Egil Braadland, ...
-
Hvorfor skal ungene våre få farligere skolevei?
17.04.2024Hvorfor lager vi så mye «støy» om noe så «banalt» som å legge ned en av barneskolene i en av Bodø sine bydeler? «Støyen» er visst til ulempe for de ...
-
Møte tirsdag den 16. april 2024 *
16.04.2024Formalia President: Masud Gharahkhani Presidenten [ 10:00:02 ]: Representanten Torbjørn Vereide, som har vært permittert, har igjen tatt sete.
Om kollektivforum
Kollektivforum er en møteplass for bedrifter og organisasjoner som driver med kollektivtransport. Transportøkonomisk institutt (TØI) er forumets sekretariat. Kontakt oss gjerne!